kolmapäev, 23. veebruar 2011

Ka sinul on Kaitseingel

Mulle meenub üks lause inglite kohta ühest ammu nähtud filmist: "Inglid ootavad pikas järjekorras, et teenida neid, kes abi vajavad." Piiblis on kirjutatud inglitest 292 salmis ja lisaks kaitseinglitest veel kolmes salmis. Kuna kaitseinglitest on kirjutatud Taanieli raamatu 10. peatükis kui riikide kaitseinglitest, siis võiks arvata, et igal inimesel polegi oma kaitseinglit, sest Piibel ju neid selliselt ei nimeta. Kuid ma arvan, et pole vahet, kas igal inimesel on oma kaitseingel või on inglid tõepoolest taevas pikas rivis ootamas, et vajadusel kohe järjest minna aitama neid, kes abi vajavad. Piiblis on lugu sellest, kuidas prohvet Eliisa jäi koos oma teenriga süürlaste piiramisrõngasse.
2.Kun.6,15-17
"Kui jumalamehe teener hommikul vara üles tõusis ja välja läks, vaata, siis oli linna ümber sõjavägi, hobused ja vankrid. Ja ta teener ütles temale: "Oh häda, mu isand, mis me nüüd teeme?" Aga ta vastas: "Ära karda, sest neid, kes on meiega, on rohkem kui neid, kes on nendega!" Ja Eliisa palvetas ning ütles: "Issand, tee ometi ta silmad lahti, et ta näeks!" Ja Issand tegi poisi silmad lahti ja too nägi, ja vaata, mägi oli täis tuliseid hobuseid ja vankreid ümber Eliisa."
Kui nüüd mõelda, et igal inimesel on ainult üks kaitseingel, siis antud juhul oli Eliisat ja tema teenrit kaitsemas terve inglite armee. Taanieli 10. peatükis aga on tegemist looga, kus üks kaitseingel kaitseb tervet riiki. Siit võime kindlalt järeldada ainult seda, et üks ingel saab meie kaitsmisega hakkama küll, sest ta pole inimene ja ta pole sellest maailmast, kus elame meie. Vahel on juhtunud, et ingel võtab endale inimesekuju ja tuleb ning kaitseb hädasolijat inimesena. Et tegemist oli ingliga, selgub sellest, et ta ilmus ootamatult ei tea kust ja peale päästmist kadus sama ootamatult. Teinekord ingel kaitseb hädasolijat nähtamatuna.
Mina ei ole seni kohtunud ühegi ingliga, kes oleks võtnud endale inimkuju - vähemalt ma ei tea seda - kuid ma olen tunnetanud Jumala kaitset ja juhtimist. Uskmatu inimene nimetab seda juhuseks ja saatuseks. Mina uskusin ka enne usklikuks saamist saatusesse. Nüüd ma tean, et kogu mu elu on Jumala kontrolli all. Esimest korda ma tunnetasin Jumala kaitset siis, kui ma veel ei olnud päris usklik, aga olin juba kohtunud neiuga, kellest peagi sai minu abikaasa. Eriliselt ma tunnetasin kaitset siis, kui me sõitsime koos autoga. Hiljem olen mitmeid kordi kogenud Jumala kaitset ja juhtimist oma elus.
Hiljuti lugesin Delfist artiklit, kus oli kirjeldatud erinevaid juhtumeid, milles asjaosalised pääsesid erinevatest olukordadest üleloomulikul viisil. Selle loo kommentaarides kirjutati neid lugusid veelgi lisaks. Samas oli ka selliseid kommentaare, mis tegid tühjaks igasuguse üleloomulikkuse, nimetades kõike saatuseks ja õnnelikuks juhuseks. Kui need inimesed näeksid enda ees inglit, nagu nägid Eliisa ja tema teener tervet inglite armeed, siis nad arvatavasti nimetaksid seda hallutsinatsiooniks. Kui nad kuulevad oma peas nõuannet, siis arvavad, et see on nende oma mõte. On ka inimesi, kes usuvad, et neid mõjutab mingi jõud kosmosest, kuid nad ei ole nõus Teda Jumalaks tunnistama. Jutustan siin ühe loo, mis välistab oma mõtte võimaluse.
Kord sõitsin autoga ja enne ühte järsemat kurvi tuli mulle pähe mõte, et siin kurvis tuleb mulle vastu veoauto tagurpidi ja veel minu sõidurajal. Tol ajal kasvas võsa tee ääreni ja kurvi taha ei näinud midagi. Ma sõitsin paraja kiirusega ja kui ma poleks selle hoiatuse peale jalga piduripedaalile pannud, siis arvatavasti ma oleks selle veoautoga kokku põrganud. Kuid tänu sellele, et Jumal mind hoiatas ja et ma sellele reageerisin, sain oma auto pidama ja õnnetus jäi ära. Kuna mul polnud enne ega pole ka hiljem veoauto kurvis tagurpidi vastu tulnud minu sõidurajal, siis ma ei saa seda hoiatust kuidagi muud moodi seletada, kui et see mõte tuli minu pähe Jumala käest. Kuidas saab ise tulla millegi sellise peale just õigel ajal? See oleks suurem ime kui see, et mõte tuli Jumala käest. Kui ma siis autost väljusin ja läksin veoautojuhiga rääkima, tuli välja, et ta tahtis seal kurvis ringi pöörata. Ma sain ka teada, et Jumal oli hoiatanud tema kaasreisijat, et see läheks välja vaatama, et keegi  tagant ei tuleks ja õnnetust ei juhtuks. Kuid ta ei läinud välja vaatama. Kui mina ka ei oleks sellele mõttehäälele kuuletunud ja oleks juhtunud õnnetus, siis oleks nii mõnigi hiljem parastanud: "Kus see Jumal siis oli, et Ta lasi sellel juhtuda. Võib-olla Ta oli kusagil mujal või magas." Täpselt selliseid kommentaare võis hiljuti Delfist lugeda.
Pidage meeles, et inglid ootavad pikas järjekorras, et aidata neid, kes abi vajavad ja lasevad end aidata. Seepärast tuleb õppida Jumalat tundma. Tuleb õppida ära tundma Jumala häält paljude häälte hulgast. Sinu Kaitseingel käib sinu kõrval ja püüab sind hoida ohtude eest, kuid kas sa ka saad hoitud, sõltub tihti sinu kuulekusest.
Kui sul on kogemusi kaitseingliga, siis kirjuta. Kui on küsimusi, siis küsi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar